Dys-poradna / biofeedback

NÁPRAVNÁ CVIČENÍ

PERCEPČNĚ MOTORICKÁ NÁPRAVNÁ CVIČENÍ

  • vhodné pro děti od 6 let po celou školní docházku
  • metoda přináší dílčí zlepšení relativně brzy, ale je nutné, aby se mu dítě spolu s dospělým věnovalo každý den po dobu 8 až 10 minut 
  • jedná se o diagnostický a nápravný program, který vychází z nezralostí centrálního nervového systému (to znamená, že se nevytvořily nervové spoje, které umožňují správný příjem informací, jejich uložení, vybavení a automatické použití, když je potřebujeme)
  • metoda přináší dílčí zlepšení relativně brzy, ale je nutné, aby se mu dítě spolu s dospělým věnovalo každý den po dobu 8 až 10 minut 
  • od klasických reedukací se liší v tom, že systém nápravy nestojí na principu čtení, psaní a počítání, ale na vytváření, rozvoji, posilování a propojení funkcí smyslových, kognitivních a motorických

VÝSLEDKY

  • snižuje se chybovost
  • dítě lépe rozumí předkládanému učivu
  • ke splnění úkolů již nepotřebuje tolik času, pracuje více cíleně, samostatně a dokáže se na práci lépe soustředit

KLASICKÁ NÁPRAVA SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ 

  • cvičení jsou nastavena tak, aby zmírnila aktuální obtíže dítěte a vyzdvihla oblasti, v nichž vyniká

  • určeno pro děti s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií

  • pro děti, které mají obtíže ve čtení, psaní, počítání

  • vhodné kombinovat s biofeedbackem

VÝSLEDKY

  • zlepšení dílčích dovedností

  • zvýšení samostatnosti

  • zlepšení školních výsledků a motivace k učení