Dys-poradna / Biofeedback

— MAXÍK, HYPO: STIMULAČNÍ PROGRAMY (NEJEN) PRO DĚTI S ODKLADEM —

Příprava předškoláka je pro jeho budoucí úspěšné zvládnutí školních požadavků klíčová. Zvládnutí trivia (čtení, psaní a počítání) není postaveno pouze na zapamatování si písmen a jejich tvarů. Naopak. Těmto dovednostem musí předcházet osvojení a upevnění mnoha dalších schopností a dovedností, které je třeba v předškolním věku rozvíjet (hrubá a jemná motorika, grafomotorika, paměťové schopnosti, pravolevá orientace, zrakové a sluchové vnímání a rozlišování a spousta dalšího). Pomůžeme Vám odhalit silné i slabé stránky připravenosti dítěte na školu a včas zapracovat tam, kde má dítě nedostatky. 

Včasným odhalením deficitů v předškolním věku a pravidelným cvičením lze předejít spoustě školních obtíží, které jsou označovány jako dys- poruchy, příp. specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). 

MAXÍK

  • individuální program určený pro děti od 5 roků a děti s odkladem školní docházky 
  • přibližně 15 týdnů
  • program spočívá v každodenní práci rodiče s dítětem
  • celý program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická, rozvoj komunikačních a percepčních: zrakového a sluchového vnímání, prostorové orientace, intermodality - propojení mezi zrakovými, sluchovými a prostorovými podněty, a seriality - správné řazení činností, řazení písmen aj.
  • zdůrazněna je potřeba pravidelného režimu, uvědomělého sezení dítěte, jasného a srozumitelného zadávání pokynů ze strany dospělého, zpětná vazba - jak dítě pokynům porozumělo, vytyčení a dodržování pravidel chování a důslednosti při kontrole plnění úkolů
  • uplatňuje se laskavý přístup, vyhýbá se frustrujícím a stresujícím situacím, negativním hodnocením, mentorování a napomínání dítěte 
  • rodiče jsou vedeni k chápání problému dítěte a respektování jeho základních potřeb 
  • cca 1 x za 14 dní instruktáž u odborníka

VÝSLEDKY

  • rozvoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky

  • posílení krátkodobé paměti, vizuomotorické koordinace, zrakového a sluchového vnímání

  • rozvoj kognitivních funkcí - paměť, myšlení, řeč, matematické představy

  • rozvoj samostatnosti

  • schopnost pravidelné práce

  • zážitek úspěchu

  • příprava na zvládání nároků školy

HYPO

PROGRAM PRO STIMULACI PERCEPČNĚ KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ A POSÍLENÍ POZORNOSTI

  • je vhodný pro děti od 5,5 - 8 let

  • program je určen pro děti s ADHD, děti nezralé s odkladem školní docházky, děti s výkyvy pozornosti, psychomotorickým neklidem

  • je určen především pro práci individuální , těžiště spočívá na domácí práci rodiče s dítětem

  • program trvá 12 týdnů

  • pracuje se denně 15 až 20 minut, cca 1x za 14 dní instruktáž u odborníka

  • cvičení jsou zábavná, přiměřená zájmu dané věkové skupiny


VÝSLEDKY

  • rozvoj pozornosti a psychomotorického tempa

  • posílení krátkodobé paměti, vizuomotorické koordinace, zrakového a sluchového vnímání

  • rozvoj kognitivních funkcí - paměť, myšlení, řeč, matematické představy

  • rozvoj samostatnosti

  • schopnost pravidelné práce

  • zážitek úspěchu

  • příprava na zvládání nároků školy